Tijdelijk
SilverFit
Marja de Graaf,
manager Tijdelijk bij ons
Doordat we de coördinatie van het revalidatieproces dichter bij de cliënt hebben georganiseerd, zijn we nog beter in staat om de revalidatievraag van de cliënt te beantwoorden.
Nieuw in 2019
SilverFit
Om revalidatie te bevorderen, hebben we in 2019 een SilverFit aangeschaft. Het is een verrijdbaar computersysteem met camera die bewegingen van de cliënt registreert. Tijdens het bewegen zien cliënten een film, waardoor het lijkt alsof ze door mooie natuur fietsen, of juist door een stad. Zo maken we bewegen aantrekkelijk. Ook geheugentrainingen bieden we op een plezierige manier aan met de SilverFit. En als cliënten moeten ontspannen, laat de SilverFit bijvoorbeeld een mooi beeld zien van een knapperende openhaard.

Meeloopdagen
Ook zijn we afgelopen jaar gestart met meeloopdagen voor mantelzorgers, om hen meer te betrekken bij het revalidatieproces. Op zo’n dag loopt de mantelzorger letterlijk mee met de therapieën die gegeven worden en krijgen zij inzicht in hoe de revalidatie van de cliënt verloopt. Zo kunnen zij zich beter voorbereiden op wanneer hun familielid weer thuis komt.

Slimme rollator
We hebben in 2019 twee Lea’s in gebruik genomen. Deze interactieve robotrollator is vooral geschikt voor mensen met Parkinson(isme). Lea zorgt ervoor dat minder mobiele mensen langer een zelfstandig, veilig en actief leven kunnen blijven leiden. De slimme rollator stimuleert de gebruikers om dagelijks te bewegen door verschillende oefeningen aan te bieden, zoals dansen. Lea kan de gebruikers hieraan herinneren door middel van agendapunten en ‘ze’ biedt de mogelijkheid om sociale contacten te onderhouden.
slimme rollator
Focus voor 2020
  • Ketenzorg verder vormgeven
  • Aantrekkelijk werkgeverschap, verzuim laag houden en stagiairs binden
  • Nieuwe huisvesting in Houten en Nieuwegein
  • Focus op kwaliteitsverbetering
  • Voorbereiden op het behalen van het Top Care keurmerk
Ervarings
verhalen
Bert Stekelenburg over revalideren na een hersenbloeding
“Het is heel zwaar, maar gelukkig staan er veel mensen achter me. Elke ochtend is een van mijn vier dochters bij de therapieën, mijn vrouw is hier bijna elke dag en ik krijg regelmatig bezoek. Zonder hen ben ik nergens.”
— ‘Het is fijn dat ik straks weer thuis ben’ — Samen magazine december 2019
John Deen over herstellen na een amputatie
“Na de operatie zei ik tegen mijn vrouw: ‘Ik heb geen pijn meer. Wat gek!’. Elke keer als ik verdrietig ben over mijn stompje probeer ik mezelf hieraan te herinneren.”
— ‘Door de amputatie heb ik eindelijk geen pijn meer’ — Samen magazine december 2019