ambiance
Naast de zorg zijn aspecten zoals ambiance, bejegening, gastvrijheid, eten en drinken, frisse omgeving met een schone uitstraling belangrijk. Die facilitaire waarde willen we graag verhogen.
Marja de Graaf
manager Gastvrijheid en service
Gastvrijheid en service
Ontwikkelingen in 2019
Inrichtingsvraagstukken
De focus van Gastvrijheid en service is om de facilitaire waarde te verhogen: ambiance, kwaliteit van het gebouw, bejegening, gastvrijheid, eten en drinken, frisse omgeving met een schone uitstraling. Het is de belangrijkste bijzaak die mensen zich het best herinneren. Afgelopen jaar hebben we adviezen gegeven over inrichtingsvraagstukken. Onder meer voor de ontmoetingsruimte in Het Houtens Erf en het nieuwe gebouw De Kuifmees.

Gastvrije locaties
We hebben gewerkt aan gastvrijheid in de locaties door de huismeesters te positioneren. Via een mystery guest hebben we positieve feedback gehad op de gastvrijheid. Het gemiddelde cijfer was een 7,8.

Green Deal
Daarnaast hebben we de Green Deal getekend met de gemeenten Nieuwegein, Houten en Vianen. Dit is een samenwerkingsovereenkomst tussen zorgorganisaties en gemeentes om de zorgsector in provincie Utrecht te verduurzamen. ZorgSpectrum voldoet aan de helft van de eisen om het bronzen certificaat te behalen in 2021. Een van de maatregelen die we afgelopen jaar hebben genomen, is onze verlichting vervangen door duurzame LED verlichting.
Focus voor 2020
  • Duurzaamheid
  • Facilitaire adviezen voor nieuwe gebouwen De Kuifmees en Ervenstaete
  • Verder vereenvoudigen van systemen, zodat we administratieve werkzaamheden kunnen verlagen voor zowel zorgmedewerkers als medewerkers van Gastvrijheid en service.
Marja de Graaf,
manager Gastvrijheid en service
Wat ik mooi vind aan het team van Gastvrijheid en service is dat de medewerkers dusdanig inspringen en meedenken in ontwikkelingen, waardoor we de facilitaire waarde hoog kunnen blijven houden.
Lees verder
Volgende pagina