A A A

Oog voor mij

Kerncompetenties

 

Hieronder zetten wij alle acht voor Zorgspectrum gekozen kerncompetenties op een rij:

 

  • Deskundigheid – kennis en kundigheid - op het vakgebied: welzijn en zorg voor ouderen en oudsten
  • Klantgerichtheid: oog en oor voor de klant, aandacht, warmte, de klant centraal
  • Creëren, vernieuwen en leren
  • Gedrevenheid en ambitie
  • Samenwerken en overleggen
  • Formuleren en rapporteren en verantwoorden
  • Besluitvaardigheid
  • Ondernemerschap: acceptatie van vooraf gecalculeerde en afgewogen risico’s om kernactiviteitverwante initiatieven te nemen en te verwelkomen

 

Leren

De Zorgspectrum-organisatie is zich er sterk van bewust dat permanent blijven leren nodig is om persoonlijk en professioneel te zien groeien. ‘Blijven groeien’ is ook wat onze mensen willen, waardoor zij plezier in hun werk houden en hoog blijven presteren.

 

Bij Zorgspectrum leer je op talrijke niveaus. Je kennis en kundigheid verdiepen zich; je praktische vaardigheid, besluitvaardigheid en handelingssnelheid nemen toe; je groeit als professional en als mens.

 

 

Zorgspectrum Academie

Nog niet zo lang geleden hebben wij de Zorgspectrum Academie opgericht. De Zorgspectrum Academie biedt al onze medewerkers een driejarig geheel van opleidingen en trainingen aan.

Als speerpunten voor de eerste opleidingsperiode van drie jaar is gekozen voor de kerncompetenties: Klantgerichtheid; Samenwerken en overleggen en Ondernemerschap.